Frensis Čičesteris – milijonierius tarp žemės ir vandenyno

Pirmoji Čičesterio kelionė buvo kai jam sukako 18 m. Vaikis keliavo iš Anglijos į Naująją Zelandiją. Tėvas jam nupirko bilietą į garlaivį tikėdamasis, kad darbas ir savarankiškas gyvenimas toli nuo namų įkrės proto jaunajam išdaigininkui.

Tėvo viltys iš dalies pasiteisino. Po dešimties metų jaunasis tremtinys, jau kaip turtingas verslininkas, grįžo tėvynėn. Per kelis metus jis sugebėjo taip sudėlioti verslą, kad jo kasmetinės pajamos pasiekė 10 tūkstančių svarų. Tais laikais tai buvo labai solidi suma. Anglijoje avantiūristas ilgai neužtruko. Nusipirko patikusį lėktuvą, per rekordiškai trumpą laiką gavo piloto licenciją ir … išskirdo atgal į Naująją Zelandiją.

Skrydis mažyčiu lėktuvėliu iš Londono į Darviną (Australija) nepateko į istoriją, nes nebuvo pasiektas joks rekordas. Tačiau du kiti – iš Naujosios Zelandijos į Australiją virš pavojingos Tasmanijos jūros ir kelionė iš Naujosios Zelandijos į Japoniją, jam pelnė taurę už didžiausius metų nuopelnus aviacijai. Apdovanojimas įteiktas 1931 m. Po penkerių metų kartu su draugu jis nuskriejo tais laikais neregėtą atstumą. Bičiuliai įveikė maršrutą Australija – Kinija – Irakas – Egiptas – Tunisas – Anglija.

Karo instruktorius

Keliautojui jau buvo 37 m. kai prasidėjo Antrasis pasaulinis karas. Dėl amžiaus jam neleido skristi į kovos lauką, tačiau F.Čičesteris tapo instruktoriumi, mokančiu jaunus pilotus. Tuo pat metu milijonierius tobulino navigacijos sistemą.

Po karo prabėgus septyneriems metams nutrūktgalvis pajuto, kad jam labai nuobodu sėdėti prie žemėlapių ir negali atsispirti troškimui „praktikoje tobulinti navigacijos mokslą“. Kadangi kišenės neleido nusipirkti dvimotorio reaktyvinio lėktuvo (apie kitus variantus keliautojas net negalvojo), F.Čičesteris įsigijos jachtą ir pirmojo savo skrydžio garbei pavadino „Džipsi Mot II“. Jau poros metų su burlaiviu jis pradėjo vieną po kitos skinti pergales regatose.

Vėžys nesustabdė

Nelaimė nutrūktgalvį pasivijo krante. Gydytojų diagnozė buvo negailestinga – vėžys. Liga pažengusi ir tikimybės, kad keliautojas pasveiks nėra.

Milijonierius, šiek tiek pasvarstės ir nusprendė spjauti į garsiausių medikų rekomendacijas. Jis atsisakė operacijos ir, šiek tiek atsigavęs po sekinančio gydymo, pastatė jachtą „Džipsi Mot III“ ir su ja 1960 m. leidosi į transatlantinę vienišių regatą. Po dvejų metų F.Čičesteris dar kartą dalyvavo toje pačioje regatoje ir pagerino savo greičio rekordą. Atsitraukė ir liga.

1966 m. keliautojas su nauja jachta „Džipsi Mot IV“ vienas leidosi į kelionę aplink pasaulį. Žurnalistai šį žygį pavadino šimtmečio kelione, nes jūrininkas pre dvejus po burėmis praleistus metus sugebėjo pasiekti visus rekordus, kuriuos buvo numatęs.

Keliautojas dar keletą metų dalyvavo įvairiose regatose ir, nors jau buvo sulaukęs garbaus amžiaus, praktiškai iki paskutinės savo kelionės buvo nepralenkiamas. Frensis Čičesteris iš gyvenimo pasitraukė 1972 m. rugpjūčio 26 d